![]() |
![]() |
![]() |
IO4 – Good Practices on Hikikomori Syndrome Prevention in the educational environment
Aim: provide to teachers that want to implement the socio-psycho-pedagogical model of Out of the Net, practical examples of implemented activities coming from the direct experience of their colleagues
TITLE OF THE ACTIVITY |
„Заека Кирчо на гости“ |
AGE GROUP |
3-4 годишна възраст |
INSTITUTION AND COUNTRY | ДГ №66 „Елица“, Панчарево, България |
DURATION |
1-2 месеца |
SETTINGS ( outdoor or indoor) |
На закрито – детска градина На открито – Детски домове – Всеки ден Заекът Кирчо отива в дома на различно дете от класа. |
AREA OF ACTIVITY |
Навън, на закрито, у дома – навсякъде, където семейството, децата и учителите решат да заведат зайчето, за да си прекарат добре. |
AIMS OF THE PRACTICE |
В ДГ и предучилищна група №66 “Елица” работим по технологични методи от 7 години. Въпреки това, ние сме наясно с необходимостта от предотвратяване на екранната зависимост и синдрома на Хикикомори още от първите дни на посещение на детето в детската градина и особено в ковид ситуация. Дейността, която предлагаме, развива чувства, събужда потребностите от принадлежност, близост и внимание, възпитава качества, необходими за изграждане на близки отношения, интимност и приемане, в периода след детството. Класът използва АНИМАЛИЗЪМ, характеристика на ранното детско развитие, когато детето одухотворява всеки предмет. Феноменът е познат от приказките и се използва широко в детските анимационни филми: предметите могат да говорят и да се движат като хората и това е съвсем естествено. Целта на педагогическата практика е децата да се познават, да се ценят. Децата развиват способности за положително отношение към общуването и сътрудничеството с другите. Тази практика е основа за добра учебна среда. |
Please describe how the activity can impact on the following suggested positive attitudes in your target group
|
Идеята зад мини-проекта е „Удовлетворение, радост и укрепване на взаимоотношенията чрез грижа за… играчка“. Дейностите са творчески, избрани от децата: мотивират (разясняват) здрави взаимоотношения за подкрепа, разбиране и приемане на различни в класа и в семейството. Правилата отчитат различните характеристики на семейството (т.е. всяко семейство има свои собствени правила), но плюшената играчка участва във всички дейности и се грижи за нея. Подготовката, провеждането и принципите на ежедневна грижа в ежедневието на децата, по време на празници и/или по време на традиционни празници, екскурзии, екскурзии, разходки и други са съпричастни с играчката. Комплексният подход е идентичен с естествения начин на адаптиране към нов член на семейството, същото важи и за детската група. Мини-проектът помага на децата да не се страхуват да бъдат нови членове и да искат да бъдат в група, търсейки и ценящи приятелството. Поставени на мястото на по-големия, те, като възрастни, осъзнават, че са необходими усилия, грижа и хубави моменти, прекарани заедно, за да се запази приятелството. В тази симулирана игра се събужда желание за близост, за топлина в семейството. Копирайки поведението на възрастните, децата усещат, че грижата един за друг е израз на любов. – отворен подход към обществото/семейството |
DESCRIPTION OF THE ACTIVITY (around 1 page) |
Представете детската плюшена играчка: Тя е техният нов приятел в групата. Изберете как да влезете в него най-небрежно: като слушател на педагогическа ситуация или друг момент, подходящ за интимност и запознанство. Не е нужно да играете играчка за театър с играчката. Просто го представи и се отнасяй с него, сякаш си жив цял ден. След като вече сте прекарали един ден в детската градина с Кирчо: определихте му мястото и стола, той седи на масата с вас, напомнихте му да си мие краката, да пести вода, внимавайте – включете постепенно децата да поемат контрола ежедневни дейности, като дава насоки и помага на Кирчо да се чувства добре в час. Предварително споделете идеята си с родителите на децата. Важно е те да продължат играта у дома. Те също така постепенно да оттеглят водещата си роля и да я делегират на децата, с едно условие: Да им обяснят защо това е важно за Кирчо. Например. Кажете на Кирчо да се приготви за вечеря, ние го чакаме като наш гост. Искаме да бъдем заедно и да показваме радост и уважение. Заекът Кирчо гостува в дома на всяко дете. |
EVALUATION STRATEGY |
Дайте възможност на децата да стават уверени. Да могат сами да изразят чувствата си. Детето се учи по собствена инициатива. Детето развива съзнателно отношение към здравето и здравословните навици, култура на поведение, смислени дейности в живота си. Детето се учи на отношение към семейните ценности, на доверие и отговорност към него. Тази дейност дава нови начини за развитие на уменията на техните деца. Интеграцията е успешна за деца със специални потребности и деца от мултикултурна среда. |
MATERIALS/ RESOURCES/ TECHNICAL REQUIREMENTS |
Плюшена, пухкава играчка Камера или телефон за документиране на моменти. (или друг начин за запазване на спомени-рисунки, специален дневник на детето и др.) Детето и родителите (ако желаете) разказват на всички деца какво е било посещението на Кирчо. Часът може да се проведе и в ситуация на Ковид. Известно е, че времето, прекарано в общуване на живо с близките, смекчава действието на екрана. |
REFERENCES, IF ANY ( website – books ) |
https://www.dinamika-sofia.com/focus_object.html -BG could be translated by GOOGLE |
Pictures or videos uploaded |
|